با گشایش ۹ کیلومتر باقیمانده، آزاد راه قزوین – رشت کاملا بازشد

حدود ۱۱ کیلومتر از مجموع ۱۳۸ کیلومتر این آزاد راه  در حد فاصل بین شهر رودبار و منجیل  سالها به صورت گره کوری برای تردد مردم از تهران به سمت گیلان در آمده بود و چندین استاندار و رئیس برنامه و بودجه استانی و کشوری آمدند و رفتند و اتفاق خاصی نیفتاد.!.

آزاد راه قزوین – رشت با هدف تقویت یکی از محورهای ارتباطی کشور یعنی محور تهران – رشت – انزلی که خود جزیی از مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب است.
این آزاد راه  استانهای گیلان و اردبیل را به پایتخت کشور متصل می کند و از نظر حمل و نقل جاده ای یکی از مهمترین قطعات شبکه آزاد راهی کشور است.

اجرای این طرح به صورت تک باند ازجانب معاونت ساخت و توسعه آزاد راههای وزارت راه و ترابری آغاز و از پاییز سال ۱۳۸۲ با عنوان آزاد راه و با سرمایه گذاری مشترک وزارت راه و ترابری (۵۰ درصد) و شرکت آزاد راه قزوین – رشت ( ۲۵ درصد بانک تجارت و ۲۵ درصد هم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ) دنبال شد.

رئیس دولت دهم ۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۸۸ با حضور در محل احداث پروژه آزادراه قزوین-رشت این آزادراه را افتتاح کرد.

آزادراه قزوین-رشت اولین آزادراهی است که از کوه های البرز می گذرد و با هدف تقویت محور تهران-رشت-انزلی که جزیی از مسیر کریدور بین المللی شمال-جنوب بوده و یکی از مهمترین محورهای ارتباطی کشور محسوب می شود، احداث شده است. به دنبال سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۰ به استان گیلان و به دستور ایشان عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده بود.

این آزادراه ۱۰ تونل به طول ۵/۵ کیلومتر، ۳۰ پل بزرگ و ۴۴۰ پل کوچک دارد و طول آن ۱۲۷ کیلومتر است. با افتتاح این آزادراه که ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه دربر داشته حدود ۴۵ دقیقه در زمان مسافران صرفه جویی می شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://i1444.ir/?p=10765

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهاد ما:

آگهی و نیازمندیها